ساخت دستگاه تزریق پلاستیک پت زن تولید پریفرم

تولید بطری پلاستیکی نیازمند دستگاه تزریق پت یا همان دستگاه تزریق پریفرم می باشد. اولین مرحله در تولید بطری تولید پت با استفاده از دستگاه تزریق پریفرم پت یا همان دستگاه تزریق پلاستیک پت است. گاها به این ماشین دستگاه تزریق پلاستیک پت زن نیز گفته می شود. به نظر شما آیا ساخت دستگاه تزریق پریفرم با کیفیت بسیار بالا در ایران انجام می پذیرد؟ برای تولید پریفرم با قالب های ۳۲ و یا ۲۴ کویته دستگاه تزریق پلاستیک با چه مشخصاتی می بایست خرید شود؟

بطری پلاستیکی بطور کلی به دو دسته پلی اتیلن و پت تقسیم می گردد. بطری های پلی اتیلن که در صنعت تولید و بسته بندی مواد شیمیایی و بسیاری از مایعات خوراکی کاربرد دارند، توسط دستگاه پلاستیک بادی تولید می گردند. اما نوع دیگری از بطری ها وجود دارند که به آن ها پت گفته می شود. بطری های پت در صنعت تولید و بسته بندی نوشابه، ماء الشعیر، آب معدنی، دوغ و بسیاری از نوشیدنی های گازدار کاریرد دارد. خط تولید بطری پت برخلاف خط تولی بطری پلی اتیلن دارای چند دستگاه متفاوت است. بعبارت دیگر تولید بطری پت چند مرحله دارد که هر مرحله توسط یک دستگاه انجام می پذیرد.

خط تولید بطری پت

بطور کلی خط تولید بطری نوشابه و خط تولید بطری آب معدنی اصلی ترین انواع خطوط تولید بطری پت بشمار می آیند. می توان گفت که بجز درب بطری تفاوتی دیگری در خط تولید این دو نوع بطری وجود ندارد. درب بطری نوشابه و بطور کلی قالب درب بطری نوشیدنی های گازدار می بایست شامل گازبند نیز باشد. در حالی که درب بطری های آب معدنی نیاز به گازبند بودن ندارد.

امروزه شرکت هایی وجود دارند که فقط خط تولید درب بطری در انواع مختلف و بویژه خط تولید درب بطری گاز بند تاسیس نموده و به فروش درب بطری های متنوع می پردازند. همانگونه که بسیاری از شرکت ها نیز فقط خط تولید بطری نوشابه یا خط تولید بطری آب معدنی و یا حتی خط تولید پریفرم تاسیس نموده اند. اما خط کامل تولید پریفرم یا همان بطری پت شامل چه دستگاه هایی می باشد؟ در ادامه به معرفی ماشین آلات خط تولید بطری پت می پردازیم. دستگاه تزریق پلاستیک پت زن که در ادامه به تشریح آن خواهیم پرداخت می تواند بعنوان مهم ترین دستگاه در این خط تولید بشمار آید.

دستگاه تزریق پریفرم پت

وقتی سخن از دستگاه تزریق پریفرم و یا دستگاه تزریق پت به میان می آید باید توجه کرد که این دستگاه همان دستگاه تزریق پلاستیک می باشد. با این تفاوت که سیلندر ماردون دستگاه تزریق پریفرم نسبت به سیلندر ماردون دستگاه تزریق پلاستیک همه کاره تفاوت اندکی دارد. همچنین معمولا دستگاه پت زنی از سرعت عملکرد بالاتری برخوردار می باشد. پریفرم توسط این دستگاه بسته به نوع قالب می تواند برای بطری های ۰٫۵ لیتری، ۱ لیتری، ۱٫۵ لیتری و حتی بالاتر تولید گردد. دستگاه تزریق بطری پت در خط تولید انواع بطری های نوشیدنی گازدار و یا آب معدنی مشترک می باشد.

دستگاه تزریق پریفرم راد ماشین در تناز گیره و ظرفیت های تزریق متنوع تولید می گردد. از این رو مشتریان ما می توانند قالب ۲۴ و ۳۲ کویته و حتی بالاتر را برای تولید پریفرم از ۰٫۵ لیتر به بالا سفارش دهند. امروزه بسیاری از مشتریان در پی خرید دستگاه تزریق پلاستیک چینی برای تولید پریفرم هستند. در حالی که ماشین آلات ایرانی راد ماشین از کیفیت بسیار مناسب و سرعت کار بالاتری در مقایسه با دستگاه های چینی برخوردار می باشند. این شرکت برای اثبات ادعای خود انواع دستگاه تزریق پریفرم را تا ۳ سال تمام یا بعبارتی ۳۶ ماه گارانتی می نماید. این در حالی است که بهترین و معروف ترین ماشین آلات تزریق پلاستیک چینی نهایتا ۱۲ ماه گارانتی دارند.

دستگاه تزریق پت راد ماشین علاوه بر کیفیت و گارانتی مناسب از ظرفیت تولید بالایی برخوردار هستند. بعنوان مثال دستگاه تزریق پت ۳۰۰ تن این شرکت قابیلت تجهیز به قالب های ۳۲ کویته را دارا است. همچنین دستگاه تزریق پریفرم ۵۰۰ تن ساخت راد ماشین را می توان به قالب های ۴۸ کویته و بالاتر نیز مجهز نمود.

دستگاه تزریق تولید پریفرم

با وجود اینکه تمامی ماشین آلات ذکر شده در این خبر برای خط تولید پالت پلاستیکی کارکرده ضروری هستند، دستگاه تزریق پریفرم را می توان اصلی ترین ماشین صنعتی در این خط تولید بشمار آورد. زیرا بدون این دستگاه در خقیقت پریفرمی تولید نمی شود که نیاز به دستگاه بادکن داشته باشد. از طرفی دیگر تولید پرفرم به نوبه خود سود مالی قابل توجهی در پی دارد. از این رو خرید دستگاه بادکن را به تنهایی برای تولید بطری توصیه نمی کنیم.

دستگاه بادکن پریفرم

دستگاه بادکن پت در انواع دستی یا نیمه اتوماتیک و اتوماتیک توسط شرکت های ایرانی ساخت شده و یا از چین و دیگر کشور ها وارد ایران می گردد. دستگاه بادکن وظیفه باد کردن پریفرم با استفاده از حرارت و شکل دادن آن بر اساس قالب به شکل دلخواه را بر عهده دارد. قالب دستگاه بادکن معمولا توسط شرکت های سازنده این دستگاه تولید می گردد.



دستگاه تولید درب بطری

این دستگاه در واقع یک دستگاه تزریق پلاستیک است که بسته به ابعاد و تعداد کویته های قالب می تواند در تناژ گیره و ظرفیت های واحد تزریق متنوع انتخاب گردد. همانگونه که بیان شد بطری نوشابه و دیگر نوشیدنی های گازدار می بایست گازبند باشند. در حالی که درب بطری آب معدنی نیازی به این امکان ندارد. قالب درب بطری این دستگاه می تواند عامل اختلاف بین دو وع بطری مذکور باشد. این ماشین ارزان قیمت تر از دستگاه تزریق پت یا دستگاه تزریق پلاستیک پت می باشد.

دلیل گران قیمت تر بودن دستگاه تزریق پریفرم پت بزرگی ابعاد، قدرتمندتر بودن مشخصات واحد های تزریق و گیره و برخی موارد دیگر می باشد.

قالب دستگاه تزریق پلاستیک

واضح است که خط تولید بطری پت شامل سه قالب است. قالبی برای دستگاه تزریق پریفرم پت، قالبی برای دستگاه بادکن و یک قالب برای دستگاه تولید درب بطری. بالاتر بیان شد که قالب دستگاه بادکن توسط شرکت های سازنده دستگاه و یا دیگر قالب ساز های ایرانی ساخت می گردد. اما ساخت قالب پریفرم و قالب درب بطری علاوه بر اینکه در ایران صورت می پذیرد، توسط شرکت های ماشین ساز ایرانی به کمپانی های چینی سفارش ساخت داده می شوند.

البته بدیهی است که قیمت پالت پلاستیکی کوچک از قیمت دستگاه ها بوده و خرید آن بر عهده مشتری می باشد. کیفیت قالب دستگاه تزریق پریفرم پت در کیفیت محصول تولیدی تاثیر قابل ملاحظه ای دارد. از این رو توصیه می شود که قالب با کیفیت برای دستگاه تزریق پلاستیک پت خرید نمایید. ظرفیت تولید دستگاه تزریق پلاستیک پت زن تا حد زیادی به قالب نیز وابسته است. هر اندازه قالب از تعداد کویته های بالاتری برخوردار باشد، سرعت تولید دستگاه تزریق پریفرم پت نیز بالا می رود.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *