فروش دستگاه تزریق پلاستیک سبد میوه چینی

آیا با کاربرد های دستگاه تزریق پلاستیک آشنا هستید؟ تولید سبد میوه توسط چه دستگاه تزریق پلاستیکی صورت می پذیرد؟ دلیل آمار بالای فروش ماشین آلات تزریق پلاستیک چینی در ایران چیست؟

دستگاه تزریق پلاستیک به منظور تولید تمامی محصولات پلاستیکی فشرده نظیر گلدان، سبد، سطل و … بکار می رود. اما تولید تمامی محصولات ذکر شده با یک دستگاه تزریق پلاستیک امکان پذیر نمی باشد. در حقیقت برای تعیین دستگاه تزریق پلاستیک نیاز است که ابعاد قالب محصول و وزن کلی محصول مشخص شود.

برخی از قالب ها بصورت چند کویته و یا چند حفره ساخت می شوند. منظور از حفره یعنی اینکه قالب در آن واحد برای تولید چند نمونه از یک محصول بکار می رود. مثلا قالب ۴ کویته گلدان برای دستگاهی مناسب است که توان تزریق ۴ عدد گلدان را داشته باشد. در ادامه به برخی از کاربرد های مهم دستگاه تزریق پلاستیک اشاره می کنیم.

دستگاه تزریق پلاستیک سبد میوه

سبد میوه معمولا یک و یا چند ردیفه تولید می گردد که به صورت سبد نو و سبد پلاستیکی دست دوم در بازار موجود می باشد.. معمولا سبد میوه بر اساس حجم میوه ای که می تواند در خود جای دهد بیان می شود. بعنوان مثال گفته می شود سبد ۱۸ کیلویی. معروف ترین سبد ها عبارت اند از ۶، ۱۰، ۱۸ و ۲۰ کیلویی. برای تولید هر یک از این سبد های میوه نیاز به دستگاه تزریق پلاستیک مجزایی می باشد. معمولا دستگاه های مناسب برای تولید سبد میوه به دستگاه تزریق پلاستیک جعبه نیز در بازار معروف می باشند.

معمولا دستگاه تزریق پلاستیک ۲۵۰ تن برای تولید سبد ۶ کیلویی مناسب است. سبد میوه ۱۰ کیلویی نیز با دستگاه تزریق پلاستیک ۳۰۰ تن قابل تولید می باشد. گاها دستگاه تزریق پلاستیک ۳۲۰ تن را برای تولید سبد های تا حجم ۱۴ کیلو گرم بکار می برند. اما تولید سبد میوه ۱۸ و یا ۲۰ کیلویی نیازمند دستگاه تزریق پلاستیک ۳۸۰ تن و یا دستگاه تزریق پلاستیک ۴۰۰ تن می باشد.

دستگاه تزریق پلاستیک سطل

سطل نیز همانند بسیاری از محصولات پلاستیکی در سایز های مختلفی مانند سطل زباله چرخدار بزرگ، سطل رنگ، سطل آب، سطل ماست و غیره تولید می گردد. برخی از سطل ها دارای جداره نازک و برخی ضخیم می باشند. برخی از سطل ها ابعاد بزرگ و برخی دیگر ابعاد کوچکی دارند. از این رو تولید آن ها نیاز به دستگاه های تزریق پلاستیک مختلفی دارد.

سوالی که بسیاری از مشتریان ما می پرسند این است که آیا می توان دستگاه تزریق پلاستیک برای تولید سطل های بزرگ خرید نموده و با ساخت قالب چند کویته سطل های کوچک را نیز با آن تولید نمود؟ پاسخ به این سوال منفی است. زیرا قدرت گیره دستگاه تزریق پلاستیک بزرگ به اندازه ای است که گاها به قالب محصولات کوچک آسیب می رساند. از طرفی از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست که با دستگاه گران قیمت محصولی تولید نمود که سودآوری کمتری دارد.

دستگاه تزریق پلاستیک چینی

چند سالی است که برند های چینی سهم بسزایی در بازار فروش دستگاه های تزریق پلاستیک ایران دارد. کیفیت و سرعت بالای تولید ماشین آلات تزریق پلاستیک چینی و همچنین فروش اقساطی آن ها در ایران سبب شده است که میزان فروش ماشین آلات چینی در مقایسه با انواع دستگاه تزریق پلاستیک ایرانی افزایش چشمگیری یابد.

این امر سبب شده است که اکثر شرکت های ایرانی که در گذشته جزء سازنده های دستگاه تزریق پلاستیک بوده اند امروزه فقط به واردات این دستگاه بپردازند. البته دستگاه تزریق پلاستیک بادی ساخت راد ماشین در مقایسه با برند های چینی از کیفیت مناسب تری برخوردار بوده و قیمت فروش آن نیز پایین تر است. بسیاری از مشتریان نیز در پی خرید دستگاه تزریق پلاستیک آلمانی می باشند. معمولا دستگاه های آلمانی و سایر برند های اروپایی در ایران بصورت دست دوم به فروش می رسند.

دستگاه تزریق پلاستیک پالت

پالت را می توان بزرگترین محصول پلاستیکی تولید شده با دستگاه تزریق پلاستیک بشمار آورد. تولید پالت پلاستیکی نیازمند خرید دستگاه تزریق پلاستیک ۳۰۰۰ تن می باشد. البته با دستگاه هایی که قدرت گیره آن ها در حدود ۳۰۰۰ تن می باشد نیز می توان پالت تولید نمود.

معمولا در ایران دستگاه تزریق پلاستیک چینی با توجه قیمت مناسبی که دارد برای تولید پالت مورد خرید و فروش قرار می گیرد. اما برخی از مشتریان نیز وجود دارند که تمایل به خرید دستگاه تزریق پلاستیک اروپایی با کیفیت برای تولید پالت پلاستیکی دارند.

ساخت دستگاه تزریق پلاستیک

با توجه به اینکه صنعت ساخت دستگاه تزریق پلاستیک در ایران قدمتی حدود ۵۰ سال دارد، دانش ساخت دستگاه تزریق پلاستیک در ایران توسعه قابل ملاحظه ای داشته است. علیرغم اینکه امروزه اکثر ماشین ساز های قدیمی بجای ساخت دستگاه تزریق پلاستیک به واردات دستگاه های چینی می پردازند، برخی از شرکت ها نظیر راد ماشین هستند که دستگاه تزریق پلاستیک ایرانی با کیفیت بسیار بالا می سازند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *