دستگاه خط تولید ظروف یکبار مصرف گیاهی آلومینیومی پلاستیکی

آیا با ماشین آلات خط تولید انواع ظروف یکبار مصرف آشنا هستید؟ آیا دستگاه های تولید ظروف پلاستیکی، گیاهی و آلومینیومی یکبار مصرف در ایران ساخت می شوند؟

رشد جمعیت سبب شده است که تولید و مصرف بسیاری از محصولات نظیر ظروف یکبار مصرف رواج یابد. ما در سایت راد ماشین تلاش نموده ایم تا انواع دستگاه های خطوط تولید صنعتی پلاستیک و پلیمری را معرفی نماییم در این مقاله انواع خط تولید ظروف یکبار مصرف را معرفی خواهیم کرد. در ابتدا انواع دستگاه های صنعتی مورد نیاز در خط تولید ظروف یکبار مصرف گیاهی، دستگاه تولید ظروف یکبار مصرف pp، خط تولید ظروف یکبار مصرف آلومینیومی و … را  معرفی نموده ایم و در ادامه ور مورد نحوه خرید، شرایط پرداخت و سایر موارد مهم صحبت کرده ایم. پس با ما همراه باشید.

خط تولید ظروف یکبار مصرف

چند سالی است که استفاده از ظروف یکبار مصرف رونق فراوانی یافته است. امروزه ظروف یکبار مصرف برای سرو غذا و همچنین ظروف یکبار مصرف بسته بندی اکثرا در سه دسته آلومینیومی، پلاستیکی (پلی پرو پیلن) و گیاهی قرار می گیرند. خط تولید محصولات مذکور را در این مقاله بصورت مختصر بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

بطور کلی دستگاه تولید ظروف یکبار مصرف با تعویض قالب به منظور تولید طیفی از انواع ظروف مانند لیوان، ظرف غذا و … از جنس مخصوصی و مشخصی نظیر آلومینیوم، پلی پرو پیلن و همچنین الیاف گیاهی بکار می رود. در این مقاله به معرفی سه خط تولید می پردازیم که عبارت اند از: خط تولید ظروف یکبار مصرف پلاستیکی، خط تولید ظروف یکبار مصرف گیاهی و خط تولید ظروف یکبار مصرف آلومینیومی و یا خط تولید ظروف یکبار مصرف فلزی و همچنین خط تولید ظروف یکبار مصرف کاغذی

خط تولید ظروف یکبار مصرف پلاستیکی

در گذشته ظروف یکبار مصرف پلی استایرن (پی اس) مورد استفاده قرار می گرفتند. اما از آنجایی که مواد پلی استایرن برای سلامتی انسان مفید نیستند، دیگر این نوع ظروف یکبار مصرف مورد تایید وزارت بهداشت اکثر کشور ها قرار نمی گیرند. امروزه ظروف یکبار مصرف پلاستیکی از جنس پلی پرو پیلن (pp) تولید می گردند. بنابراین ساخت خط تولید ظروف پلی استایرن توسط شرکت راد ماشین متوقف شده است.

دستگاه های مورد نیاز برای تولید ظروف یکبار مصرف

خط تولید ظروف یکبار مصرف پلاستیکی شامل دستگاه های زیر می گردد. وجود این دستگاه ها برای داشتن یک خط تولید کامل الزامی است اما می توان با خرید دستگاه دوم شروع به تولید نمود.

  • دستگاه اکسترودر ورق
  • دستگاه ترموفرمینگ ظروف یکبار مصرف
  • دستگاه لیوان جمع کن
  • کمپرسور هوا ۵ متر مکعب با ۱۰ بار فشار
  • چیلر ۵ تن جک ترموفرمینگ
  • آسیاب پلاستیک دهنه ۸۰
  • قالب ظرف




با توجه به اینکه با نصب قالب لیوان بر روی دستگاه ترموفرمینگ می توان با استفاده از این خط تولید لیوان یکبار مصرف پلاستیکی نیز تولید نمود، به آن خط تولید لیوان یکبار مصرف پلاستیکی نیز گفته می شود.

خط تولید ظروف یکبار مصرف گیاهی

خط تولید ظروف یکبار مصرف گیاهی در واقع با همان خط تولید ظروف یکبار مصرف پلاستیکی می باشد. زیرا سیلندر ماردون دستگاه ورق ساز توان اکسترود انواع مواد اولیه گیاهی و پلی پرو پیلن را دارد. از طرفی دستگاه ترموفرمینگ نیز با به منظور قالب گیری ظروف گیاهی و پلاستیکی طراحی و ساخت شده است. از این رو انواع دستگاه تولید ظروف یکبار مصرف گیاهی ساخت راد ماشین دو منظوره بوده و می توان با استفاده از آن ها ظروف یکبار مصرف پلاستیکی میز تولید کرد.








خط تولید ظروف یکبار مصرف آلومینیومی

خط تولید ظروف یکبار مصرف فلزی به مانند دستگاه تولید ظروف یکبار مصرف پلاستیکی و گیاهی، دارای دستگاه ورق ساز و دستگاه پرس ظرف می باشد. اما از آنجایی که ساخت دستگاه ورق ساز ظروف فلزی در ایران امری بسیار دشوار است، این شرکت از ساخت دستگاه ورق ساز صرف نظر نموده و سایر ماشین آلات و تجهیزان خط تولید ظروف آلومینیومی را می سازد. دستگاه های اصلی این خظ تولید عبارت اند از: دستگاه پرس ظروف یکبار مصرف آلومینیومی، دستگاه رول کن آلومینیوم، دستگاه بازکن و دستگاه فیدر

ظرفیت تولید این خط ۵۰ الی ۶۵ عدد در دقیقه است. دستگاه پرس ظروف یکبار مصرف آلومینیومی برای برخی از ظروف قالب ۴ کویته و برای برخی دیگر قالب ۲ کویته می پذیرد. این دستگاه ۴۰ الی ۷۵ ضرب در دقیقه سرعت کار داشته و توان نامی آن ۶۳ تن می باشد.

بهترین دستگاه تولید ظروف یکبار مصرف

امروزه برای تولید انواع ظروف یکبار مصرف پلاستیکی و یا گیاهی و همچنین انواع سفره یکبار مصرف دستگاه های متعددی در بازار ایران به فروش می رسند. از این رو انتخاب و خرید دستگاه کمی مشکل خواهد بود. برخی از این ماشین آلات چینی، برخی دیگر اروپایی و برخی ایرانی هستند. در خرید دستگاه ترموفرمینگ و دستگاه ورق ساز می بایست به کیفیت قطعاتی که در ساخت آن استفاده شده است، میزان گارانتی و خدمات پس از فروش و برخی پارامتر های دیگر توجه نمود.

دستگاه های خط تولید ظروف یکبار مصرف شرکت راد ماشین با استفاده از قطعات اروپایی و عمدتا آلمانی ساخته می شود. علاوه بر این دستگاه اکسترودر یا همان ورق ساز و دستگاه ترموفرمینگ این شرکت امکان تولید ظروف با مواد گیاهی و پلاستیکی را بصورت توئم دارد. بعبارت دیگر با خرید یک خط تولید می توان ظروف یکبار مصرف گیاهی و پلاستیکی را تولید نمود. این در حالی است که اکثر دستگاه های موجود در بازار تک کاره بوده و فقط برای تولید ظروف از یک نوع ماده اولیه ساخت شده اند.

برای خط تولید ظروف یکبار مصرف می توان نام های دیگری نیز بر اساس محصول تولیدی بیان نمود. دستگاه لیوان یکبار مصرف پلاستیکی، دستگاه تولید لیوان یکبار مصرف پلاستیکی، دستگاه ساخت لیوان یکبار مصرف پلاستیکی، دستگاه ساخت ظروف یکبار مصرف، دستگاه لیوان یکبار مصرف ساز و … از جمله مواردی هستند که معمولا مشتریان ما بر روی دستگاه های خط تولید ظروف یکبار مصرف قرار داده اند. در حقیقت این ماشین آلات با تعویض قالب امکان تولید انواع ظروف در ایعاد و شکل های مختلف

خط تولید ظروف یکبار مصرف سلولزی

یکی دیگر از نام هایی که به خط تولید ظروف یکبار مصرف گیاهی اطلاق می گردد خط تولید ظروف یکبار مصرف سلولزی می باشد. همانگونه که می دانید ماشین آلات خط تولید ظروف یکبار مصرف ساخت راد ماشین علاوه بر ظروف یکبار مصرف سلولزی یا گیاهی به منظور تولید انواع ظروف پلی پروپیلن یا همان pp نیز بکار می رود. از آنجایی که در تهیه مواد اولیه ظروف گیاهی از ترکیب پلاستیک و نشاسته استفاده می شود، به این خط تولید، خط تولید ظروف یکبار مصرف گیاهی از نشاسته نیز گفته می شود.

خط تولید ظروف یکبار مصرف کاغذی

شاید دستگاه تولید ظروف کاغذی ارزان قیمت ترین گزینه برای تولید ظروف یکبار مصرف باشد. اما این دستگاه فقط ظرف را که ممکن است لیوان، بشقاب، کاسه و … باشد را از رول کاغذ تولید می کند. به عبارت دیگر ماده اولیه دستگاه تولید لیوان کاغذی یک رول کاغذ چاپ شده است که توسط دستگاه های دیگر تولید می شود.

دستگاه تولید لیوان کاغذی چای دار

امروزه لیوان های چای دارد از میزان مصرف قابل توجهی برخوردار می باشند. شاید برای شما سوال باشد که این لیوان ها چگونه تولید می شوند. دستگاه تولید لیوان کاغذی همانند آنچه که در بالا توضیح داده شده است لیوان را تولید نموده و در مرحله بعد دستگاهی دیگر انتفای آن را چای ریخته و آن بخش را از سایر قسنت های لیوان جدا می کند.

دستگاه بازیافت ظروف یکبار مصرف

ظروف یکبار مصرف پلی پروپیلن (پ پ) و گیاهی همانگونه که می دانید امکان یازیافت داشته و می توان آن ها را در صنایع تولیدی دیگر در ضنعت پلاستیک بکار برد. دستگاه بازیافت ظروف یکبار مصرف پلاستیکی مشابه دستگاه گرانول ساز و یا همان بازیافت سایر محصولات و زباله های پلاستیکی می باشد. البته در خط تولید ظروف یکبتر مصرف نیاز چندانی به استفاده از دستگاه بازیافت نمی باشد. در حقیقت می توان با خرید یک دستگاه آسیاب به بازیافت ضایعات و بازگردانی آن به پروسه تولید پرداخت.

حال که با انواع دستگاه های تولید ظروف یکبار مصرف آشنا شدید می خواهیم در مورد نحوه خرید، شرایط پرداخت و هزینه های نصب و راه اندازی این ماشین آلات کمی سخن بگوییم بنابراین توصیه می کنم ما را با مطالعه ادامه این مقاله همراهی نمایید.

سفارش خرید دستگاه تولید ظروف یکبار مصرف

اولین مرحله ثبت سفارش خرید و یا عقد قرارداد خرید ماشین آلات صنعتی مذکور می باشد. در این مرحله مشتری پس از مزاکره با مدیر فروش شرکت برای عقد قرارداد بصورت حصوری به کارخانه مراجعه نموده و قراردادی در دو نسخه امضا می نماید. لازم به ذکر است که شرایط پرداخت، مدت زمان ساخت دستگاه، و مابقی مواردی که در فروش دستگاه تولید ظروف یکبار مصرف اهمیت دارند، در قرارداد ذکر خواهند شد.

پرداخت هزینه خط تولید ظروف یکبار مصرف

با توجه به گران قیمت بودن خط تولید ظروف یکبار مصرف این خط تولید بصورت نقدی به مشتریان واگذار می شود. بعبارت دیگر شرایط پرداخت هزینه خرید دستگاه های خط تولید ظروف یکبار مصرف نقدی بوده و طی چند قسط تا زمان نصب و راه اندازی دستگاه های از خریدار دریافت می گردد.

ساخت دستگاه تولید ظروف یکبار مصرف

پس از واریز قسط اول و یا همان پیش پرداخت کارشناسان راد ماشین شروع به ساخت دستگاه تزموفرمینگ و دستگاه ورق ساز و دیگر ماشین آلات خط تولید ظروف یکبار مصرف می نمایند. این پروسه در حالت عادی ۶۰ روز کاری زمان می برد. شایان ذکر است که مشتری پس از عقد قرارداد خرید و شروع مراحل ساخت دستگاه می بایست جهت سفارش قالب های مورد نیاز خود نیز با قالب ساز مورد اعتماد راد ماشین عقد قرارداد نماید تا در مدت زمان مناسب قالب آماده نصب، تست و راه اندازی گردد.

راه اندازی دستگاه تولید ظروف یکبار مصرف

پس از ساخت و تست ابتدایی دستگاه های خط تولید ظروف یکبار مصرف، این ماشین آلات به محل کارگاه و یا کارخانه خریدار انتقال یافته (هزینه انتقال بر عهده خریدار می باشد) و سپس نصب و راه اندازی گردیده و به پرسنلی که توسط خریدار معرفی می گردند آموزش های لازم ارائه می گردد. شرایط و نحوه راه اندازی خط تولید ظروف یکبار مصرف به این صورت می باشد که تجهیزات جانبی مورد نیاز خط تولید و قالب که ممکن است شخصا توسط خود خریدار از دیگر شرکت ها خریدار شده باشد، بایستی در روز مشخص شده از قبل در کارخانه خریدار موجود باشد تا منجر به اتلاف وقت و هزینه از سوی فروشنده نگردد.

هزینه راه اندازی خط تولید ظروف یکبار مصرف گیاهی

معمولا هزینه راه اندازی این خط تولید برای مشتریان داخل کشور تخفیف داده شده و بصورت رایگان عملیات نصب و راه اندازی انجام می پذیرد. اما با توجه به هزینه هایی که شرکت برای اعزام نیزو به خارج از کشور و هزینه های بعدی آن متحمل می گردد، معمولا مبلغی بعنوان هزینه نصب و راه اندازی خارج از کشور بصورت توافقی از خریدار دریافت می گردد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *