قیمت دستگاه تزریق پلاستیک تولید پت بادکن پریفرم

قیمت دستگاه پالت پلاستیکی نو طراحی شده برای تولید انواع پریفرم و یا پت در مقایسه با دستگاه های تزریق پلاستیک همه کاری و یا معمولی بالاتر می باشد. به نظر شما چه دلایلی در این نتیجه تاثیر گذار بوده اند؟ علاوه بر دستگاه تزریق پریفرم چه ماشین آلات و تجهیزات جانبی در خط تولید انواع بطری پلاستیک نظیر بطری نوشابه، آب معدنی و سایر نوشیدنی ها نقش دارند؟ آیا با مکانیزم عملکرد دستگاه های بادکن آشنایی دارید؟

امروزه صنعت بسته بندی نوشیدنی های گازدار و بدون گاز نظیر انواع نوشابه، ماء الشعیر، آب میوه ها و نیز آب معدنی و آشامیدنی توسعه قابل ملاحظه ای داشته است. از این رو بطری و درب بطری نیاز اصلی این صنایع می باشد. حال این بطری از چه جنسی است و با استفاده از چه دستگاه ها و ماشین آلات صنعتی تولید می گردد؟ در این مقاله به این سوال اساسی پاسخ خواهیم داد.

بطری پت چیست؟

قطعا تا به امروز اقدام به خرید نوشابه، ماء الشعیر و یا آب معدنی و آشامیدنی نموده اید. بطری که این مایعات درون آن پر و بسته بندی شده است، قاعدتا شفاف بوده و از ضخامت بسیار اندکی برخوردار است. این نوع بطری که به بطری پت یا پریفرم معروف است، از ماده اولیه ای با نام پلی ­اتیلن­ ترفتالات (PET) تولید می گردد. در تصویر زیر تعدادی بطری پت که در صنایع مختلف کاربرد دارند را می توانید مشاهده نمایید.

خط تولید بطری پت

اگر بخواهیم بطور کلی فرایند تولید بطری آب معدنی و یا سایر بطری های پت بکار رفته در بسته بندی مایعات را تشریح کنیم باید بگوییم ابتدا ماده اولیه توسط مواد کش وارد گازگیر شده و پس از گازگیری وارد قیف دستگاه تزریق پلاستیک شده و پس از ذوب شدن توسط سیلندر ماردون واحد اکسترودر دستگاه تزریق پلاستیک، داخل قالب تزریق شده و پس از اینکه محصول درون قالب توسط چیلر خنک گردید، گیره دستگاه باز شده و پران گیره محصولات تولید و خنک شده را از درون قالب خارج می نماید. و سیکل بعدی تولید انجام خواهد پذیرفت.

مرحله بعدی تولید پالت کشویی پلاستیکی، باد کردن پریفرم هایی است که توسط دستگاه تزریق پلاستیک تولید شده اند. همونگونه که در تصویر بالا مشاهده می کنید، پریفرم در حقیقت لوله ای پلاستیکی است که از ماده اولیه PET و در ابعاد، وزن و رنگ های مختلف تولید می گردد. دستگاه بادکن ابتدا پریفرم را حرارت داده و سپس با استفاده از هوای تولید شده توسط کمپرسور هوا، آن را به شکل قالب نصب شده بر روی خود در می آورد. در ادامه به معرفی دستگاه هایی که در خط تولید بطری پت کاربرد دارند می پردازیم.

دستگاه تزریق پلاستیک پت

دستگاه تزریق پلاستیک پت یا دستگاه تزریق پریفرم در مقایسه با سایر ماشین آلات تزریق پلاستیک دارای تفاوت هایی می باشد. این اختلافات در شاسی یا بدنه فلزی، سایز و ویژگی های سیلندر ماردون، نیروی محرکه واحد تزریق، ابعاد و ویژگی های گیره دستگاه تزریق پلاستیک مشاهده می شوند. مشخصات ذکر شده فوق در دستگاه تزریق پلاستیک پریفرم نسبت به سایر ماشین آلات تزریق بهتر و قوی تر می باشند.

بنابراین قیمت دستگاه تزریق پلاستیک پریفرم پت در مقایسه با سایر انواع این ماشین صنعتی حداقل ۱۰ درصد بیشتر است. زیرا هزینه ساخت این ماشین به نسبت بالاتر می باشد. البته همواره سعی این مجموعه بر این بوده است که در تعیین قیمت دستگاه تزریق پلاستیک حال معمولی و یا پریفرم قدرت خرید مشتری در نظر گرفته شود.

بسته به اینکه مشتری از قالب دارای چه تعداد کویته استفاده می کند و نیز قدرت خرید ایشان، ما دستگاه مناسب را پیشنهاد می کنیم. بطور مثال برای تولید پریفرم با یک قالب ۲۴ کویته ۱۲، ۲۶ گرمی و حتی بالاتر می توانید از دستگاه تزریق پلاستیک ۲۰۰ تن ساخت این مجموعه استفاده کنید. اما اگر قالب شما ۳۲ و یا ۴۸ کویته است و یا نیاز به خرید قالبی این ویژگی ها دارید حتما باید از دستگاه تزریق پلاستیک ۳۰۰ تن و دستگاه تزریق پلاستیک ۳۲۰ تن ما بهره ببرید.

دستگاه بادکن پت

از آنجایی که در تولید جار از دستگاه های تزریق و بادکن پریفرم استفاده می شود، به این علاوه بر دستگاه بادکن پریفرم به این ماشین دستگاه بادکن جار نیز گفته می شود. بطور کلی دستگاه بادکن در دو نوع نیمه اتوماتیک یا دستی و اتوماتیک تفکیک و طبقه بندی می گردد. دستگاه بادکن پت اتوماتیک بصورت خودکار عملکرده و نیاز به اپراتور ندارد. از طرفی قیمت فروش بسیار بالایی دارند.

اما دستگاه بادکن پت نیمه اتوماتیک نیاز به کارگر داشته و از ظرفیت پایینی برخوردار می باشد. از طرفی قیمت دستگاه بادکن پریفرم دستی در مقایسه با نمونه های اتوماتیک بسیار پایین می باشد. که این عامل سبب شده است تمایل مشتریان به خرید این دستگاه بیشتر باشد.

علاوه بر این دو دستگاه، برای تولید درب بطری نیز نیاز به دستگاه تزریق پلاستیک دیگری می باشد. البته گاها برای کاهش هزینه، مشتریان ما فقط قالب درب بطری را خرید نموده و از دستگاه تزریق پریفرم جهت تولید درب استفاده می نمایند. همچنین قالب، چیلر، آسیاب، موادکش، گازگیر و برخی ملزومات دیگر برای تجهیز یک خط تولید بطری آب معدنی یا نوشابه نیاز می باشند.

2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *